Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση :προτείνουμε την ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 4 του άρθρου 47 από το Σχέδιο Νόμου.


Στις 18 Ιουνίου 2015 αναρτήθηκε για Δημόσια Διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου ΄΄Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις΄΄. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα κρίσιμο Σχέδιο Νόμου, καθώς αφορά τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, ο οποίος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των επιχειρούμενων μεταρρυθμίσεων κάθε νέας κυβέρνησης, με άμεσους αποδέκτες τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς.
Το άρθρο 47 (΄΄Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης΄΄) κινείται σε θετική κατεύθυνση, καθώς το περιεχόμενο της πλειονότητας των παραγράφων του έρχεται να διορθώσει λάθη και αδικίες του παρελθόντος, που δημιουργούσαν ποικίλα προβλήματα στην επαγγελματική και οικογενειακή ζωή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η παρ.4 του εν λόγω Σχεδίου Νόμου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη νομιμότητα και την κοινή λογική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναστάτωση στο χώρο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία αποτυπώνεται στις -προς το παρόν- 11 σελίδες σχολίων της Δημόσιας Διαβούλευσης. Το τελευταίο δίμηνο έχει υπάρξει πλήθος δημοσιευμάτων και επιστολών προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που εντοπίζουν ακριβώς τον κίνδυνο δημιουργίας νέων αδικιών εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, όμως, δε λήφθηκαν υπόψη και παραμένουν στο Σχέδιο Νόμου διατάξεις που μας θορυβούν και μας αναγκάζουν να αναζητήσουμε νομική συμβουλή από έμπειρους εργατολόγους, για να προασπίσουμε τα έννομα συμφέροντά μας, στην περίπτωση που ψηφιστεί ως έχει.
Πιο συγκεκριμένα:   Όσον αφορά την παράγραφο 4 του άρθρου 47 του εν λόγω Σχεδίου Νόμου επιχειρείται ο διαχωρισμός της προϋπηρεσίας που αποκτούμε με τη διατύπωση: ΄΄Η προϋπηρεσία αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην ειδική εκπαίδευση ή στη σχολική ψυχολογία ή κάτοχοι αναγνωρισμένου ως αντίστοιχου και ισότιμου τίτλου σπουδών της αλλοδαπής, καθώς και οι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης ετήσιων σεμιναρίων κατάρτισης στην ειδική εκπαίδευση από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους από το Υπουργείο κρατικούς φορείς, το οποίο
αποκτήθηκε μέχρι 31-08-2010, υπολογίζεται αποκλειστικά στον οικείο Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών που αφορά στις δομές όπου προσφέρθηκε η υπηρεσία (Γενικής ή Ειδικής Εκπαίδευσης) και όχι σε περισσότερους του ενός πίνακες αναπληρωτών΄΄. 
Α. Όλοι οι αναπληρωτές που εργαζόμαστε στην Ειδική Αγωγή (πλην των αποφοίτων των Τμημάτων ΑΕΙ Ειδικής Αγωγής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) έχουμε σπουδάσει στα Παιδαγωγικά τμήματα και στις καθηγητικές σχολές ΑΕΙ της χώρας μας. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχολή, από την οποία να αποφοιτούν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Β. Έχοντας διαθέσει χρόνο, χρήματα, κόπο και ψυχή έχουμε εξειδικευτεί και συνεχίζουμε να εξειδικευόμαστε -στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης- με σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και ημερίδες σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε επαρκέστερα και με μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ο κάθε ένας μαθητής της τάξης μας. Οι εξειδικεύσεις αυτές κυρίως αφορούν: την Ειδική Αγωγή, τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, την Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων, τη γραφή Braille, τη Νοηματική Γλώσσα, την Εκπαίδευση Ενηλίκων, τη Συμβουλευτική. Γιατί για τις λοιπές πλην της Ειδικής Αγωγής εξειδικεύσεις δεν καταρτίζονται ξεχωριστοί πίνακες;
Γ. Η ένταξή μας σε ξεχωριστούς πίνακες από αυτούς της Γενικής Παιδείας για την πρόσληψή μας στην Ειδική Αγωγή έχει γίνει με νομοθετικές πράξεις του Υπουργείου Παιδείας και όχι με δική μας πρωτοβουλία, υποθέτω για λόγους ευκολίας του ηλεκτρονικού συστήματος την περίοδο των προσλήψεων.
Δ. Το όνομά μας εμφανίζεται και στον πίνακα Γενικής Παιδείας και στον πίνακα Ειδικής Αγωγής, όμως με την πρόσληψή μας από έναν από τους δύο, διαγραφόμαστε αυτομάτως από τον άλλο. Άρα, δεν ισχύει το αντεπιχείρημα ότι ΄΄τρώμε΄΄ τη θέση εργασίας κάποιου άλλου συναδέλφου, καθώς τηρείται η σειρά κατάταξης που έχει ο καθένας μας.
Ε. Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή δεν έχουν γίνει ως τώρα. Ούτε και διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Επίσης, στη Δευτεροβάθμια δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην Ειδική Αγωγή, ώστε να αναμένουμε διορισμό με βάση τα νομίμως θεσπισμένα κριτήρια. Επομένως, πώς είναι δυνατόν να μας ζητούν με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου να εργαζόμαστε και να υπολογίζεται η προϋπηρεσία μας μόνο στον πίνακα Ειδικής Αγωγής, χωρίς καμία ελπίδα διορισμού; Θα βρεθούμε δηλαδή εσαεί εγκλωβισμένοι σε έναν πίνακα, στον οποίο θα προστίθεται η προϋπηρεσία μας δουλεύοντας ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί… μέχρι πότε;
ΣΤ. Μπορεί να εργαζόμαστε στην Ειδική Αγωγή, όμως έχουμε δώσει κι εμείς εξετάσεις ΑΣΕΠ, έχουμε επιτύχει και έχουμε –στα πλαίσια της ισότητας, της ισονομίας, της αξιοκρατίας, της δημοκρατίας- τα ίδια ακριβώς δικαιώματα διορισμού, όπως και οι συνάδελφοι που εργάζονται στη Γενική Παιδεία, καθώς ΜΟΝΟ από τη Γενική Παιδεία γίνονται μόνιμοι διορισμοί.
Ζ. Μπορεί η αρχική μας πρόσληψη στην Ειδική Αγωγή να ήταν για τους περισσότερους από εμάς μια τυχαία επιλογή, με στόχο την εργασία. Τώρα πια όμως αποτελεί για τους περισσότερους από εμάς μια συνειδητή επιλογή, την οποία δε θέλουμε να εγκαταλείψουμε. Θα θέλαμε μάλιστα να γίνει πιο εδραιωμένη, γιατί οι δεσμοί που αναπτύσσουμε με τους μαθητές μας, τους με ειδικές ανάγκες μαθητές μας και τις οικογένειές τους είναι ισχυροί. Και κάθε χρόνο που τους αποχωριζόμαστε και μας αποχαιρετούν, είναι ό,τι χειρότερο μπορούμε να τους κάνουμε. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Δώστε μας τη δυνατότητα να το κάνουμε, όχι δουλεύοντας ως εγκλωβισμένοι αναπληρωτές περιφερόμενοι ανά την Ελλάδα μέχρι τη συνταξιοδότηση, αλλά ως σοβαροί επαγγελματίες που τρέφουμε ιδιαίτερη ευαισθησία για το έργο που έχουμε επιλέξει να κάνουμε.

ΠΡΟΤΑΣΗ
Άρθρο 47, παράγραφος 4: Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΙΑΙΑ, καθώς προσφέρεται σε δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ο ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ του μοναδικού προσόντος που λαμβάνεται υπόψη για το διορισμό, ΜΟΝΟ ΑΔΙΚΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ.
Γι’αυτό, προτείνουμε την ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 4 του άρθρου 47 από το Σχέδιο Νόμου.



Τα νόμιμα αιτήματά μας στηρίζουν με επίσημες ανακοινώσεις τους οι:
  • ΟΛΜΕ
  • ΔΟΕ
  • ΔΑΚΕ/Π.Ε. (Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)
  • Βουλευτής Σταυρούλα Ξουλίδου, υπεύθυνη Κοινοβουλευτικού Τομέα Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού των ΑΝΕΛ
  • Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηρακλείου ΄΄Δ.Θεοτοκόπουλος΄΄
  • ΕΛΜΕ Ν.Κυκλάδων
  • Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου ΄΄Ο Αδαμάντιος Κοραής΄΄
  • Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε.
  • Σύλλογος Π.Ε. Κέρκυρας
  • Εκπαιδευτικοί Μικρών Κυκλάδων
  • Παρεμβάσεις Π.Ε. και Δ.Ε.
  • Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας
  • ΕΡΑ (Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς)
  • ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών
  • Σύλλογος Π.Ε. Ικαρίας-Φούρνων
  • ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων


Με εκτίμηση
Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση (1200 μέλη)
Γεώργιος Σαμαράς, αναπληρωτής ΠΕ70 (Δάσκαλος)
Χριστίνα Μπάιμπα, αναπληρώτρια ΠΕ02 (Φιλόλογος)
Μορέλλα Μαριάννα, αναπληρώτρια ΠΕ02 (Φιλόλογος)
Πυργιώτη Αικατερίνη, αναπληρώτρια ΠΕ02 (Φιλόλογος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου